Opšti uslovi
-
OPŠTE INFORMACIJE
- Ovi Opšti uslovi određuju pravila korišćenja "Sistema rezervacija" usluga trećih lica koje se nude u okviru servisa www.esky.ba i u okviru Telefonskog Korisničkog Centra, tj. usluga: Rezervacija Avionskih Karata, Hotelskih Usluga, Turističkih Paketa i pružanje Korisnicima sadržaja prilagođenog njihovoj lokaciji putem geolokacije.
- Operator sistema je eSky.pl Deoničarsko Društvo sa sedištem u Radomu, ul. Pl. Jagiellonski 8 Okružni Sud za grad Varšavu, XIV Komercijalni Odsek Državnog Sudskog Registra sa brojem KRS (poljski Državni sudski registar) 0000383663, NIP (poljski Porezni identifikacioni broj) 948-19-87-199, REGON (poljski Registar nacionalne privrede) 670140736, osnovni kapital 990 471,00 PLN unesen u celini, koji pruža korisniku isključivo usluge rezervisanja i informisanja, u daljem tekstu eSky.
- Uslov za korišćenje Sistema rezervacija i Telefonskog Korisničkog Centra, za koji su telefonski brojevi navedeni na sajtu www.esky.ba, je prihvatanje svih niže navedenih Opštih uslova. Prihvatanje je izjava volje i stvara zakonsku obavezu između Korisnika i eSky.
- Korisnik ima pravo na besplatno kopiranje, reprodukciju i snimanje sadržaja ovih Opštih uslova bez mogućnosti komercijalne upotrebe.
-
DEFINICIJE
Dolje navedeni termini označavaju:
- Sistem Rezervacija je dostupan preko sajta www.esky.ba i Telefonskog Korisničkog Centra - programe koja omogućuje korisniku pretraživanje i naručivanje:
- letova unutar države i međunarodnih letova za dovoljno definisani par gradova i vršenje procene ovih letova kao i zakupa avionske karte,
- mogućnost korišćenja hotelskih usluga u dovoljno izabranom gradu (država i inostranstvo), u dovoljno izabranom periodu uz istovremenu mogućnost procene usluga i njihove narudžbe (hotelska rezervacija),
- mogućnost prilagođavanja saveta odnosno usluga preko sistema informisanja Korisnika uz upotrebu lokacije (geolokacija zasnovana na identifikaciji veze IP adrese računara i podataka koje deli internet pregledač).
- Korisnik - lice koje koristi Sistem Rezervacija, Telefonski Korisnički Centar. Korisnik se može takođe nazvati Klijent, Primalac, Putnik.
- "Low Cost" avio kompanije - avio kompanije navedene u točki II Opštih uslova Avionskih Karata. PAŽNJA! "Low Cost" avio kompanije NE PODLEŽU opštim uslovima prevoza koji se nalaze u IATA propisima. Pojedine avio kompanije podležu odnosno opštim uslovima navedenim u točki II Opštih uslova Avionskih Karata. Posebni opšti uslovi koji se odnose na pružane usluge obavezuju takođe u slučaju usluga nuđenih od strane organizatora turističkih događaja i čarter letova za koje se Korisnik informiše i koja mora da primi do znanja pre izvršenja rezervacije.
- Elektronski platni instrument - svaki platni instrument uključujući ovaj s pristupom novčanim sredstvima na daljinu, koji omogućuje plaćniku vršenje transakcija upotrebom elektronskih nosioca informacija ili elektronsku identifikaciju vlasnika neophodnu za vršenje transakcija, posebno instrument elektronskog novca ili platnu karticu.
- Platna kartica - kartica koja identificira izdavaoca i ovlašćenog vlasnika, koja daje pravo vršenja plaćanja a u slučaju kad je ju izdala banka ili institucija u skladu sa zakonom ovlašćena za odobravanje kredita, takođe plaćanja uz upotrebu kredita, prema poljskom Zakonu o bankama čl. 4., sekcija 1., točka 4. od 29. augusta 1997. godine.
- Sistem Rezervacija je dostupan preko sajta www.esky.ba i Telefonskog Korisničkog Centra - programe koja omogućuje korisniku pretraživanje i naručivanje:
-
OPŠTE ODREDBE
- Ovaj dokument određuje pravila koja su zakonska osnova korišćenja Sistema Rezervacija i Telefonskog Korisničkog Centra.
- Svaki Korisnik ima obavezu da u trenutku kad počinje radnje u cilju korišćenja Sistema Rezervacija mora da se pridržava ovih Opštih uslova.
- Rezervacija i kupovina pojedinih proizvoda nuđenih od strane trećih lica a dostupnih u Sistemu Rezervacija je pojedina transakcija i podleže uslovima određenim od strane ovih subjekata. Kupovina svakog proizvoda podleže detaljnim uslovima navedenim pod točkama od VII do IX ovih Opštih uslova.
-
ODGOVORNOST KORISNIKA ZA KORIŠĆENJE SISTEMA REZERVACIJA
- Korisnik potvrđuje da ima punu sposobnost i sposobnost ugovaranja pravno obavezujućih obaveza.
- Korisnik potvrđuje da će da koristi Sistem u cilju slanja zahteva za rezervaciju, kupovine avionske karte i rezervisanja kao i kupovine dostupnih usluga navedenih u ovim Opštim uslovima i drugih dostupnih u servisu usluga isključivo na način u skladu s obavezujućim zakonom izbegavajući bilo koje van zakonske radnje.
- Zabranjeno je da Korisnik šalje zahtev za rezervaciju koristeći lažno ili nečije drugo prezime te da vrši plaćanje za rezervisane avionske karte ili druge usluge lažnom ili nečijom drugom kreditnom karticom bez saglasnosti vlasnika kartice. Takvi postupci će se odmah prijavljivati odgovarajućim organima za sprovođenje zakona.
- Sledi da je korisnik obavešten o zahtevima konkretne države, odnosno države za koju kupuje avionsku kartu, ili rezerviše hotelski smeštaj. Korisnik je u obavezi da nabavi svu potrebnu dokumentaciju i vize za putovanje. Turistička agencija eSky ne snosi odgovornost u slučaju da je putovanje, ili korišćenje ostalih korisničkih usluga otkazano zbog nevalidnosti ličnog dokumenta, vize, ili bilo koje druge dokumentacije, tražena od strane zakonske regulative konkretne države.
-
OGRANIČENJE ODGOVORNOSTI
- eSky informiše da u sledećem trenutku posle dobivanja rezultata pretraživanja u Sistemu ili drugim sistemima pretraživanja karata ili rezervacija usluga se mogu pojaviti drugačije ponude iste usluge trećeg subjekta od onih prethodno pronađenih u Sistemu. Dobivanje rezultata pretraživanja, ukoliko nije odmah potvrđeno izvršenjem i plaćanjem Rezervacija u Sistemu Rezervacija ne stvara na strani Kupca zahtev za sklapanje ugovora posredovanja u prodaji karata ili kupovine drugih usluga kod subjekta koji vrše usluge naručene u Sistemu Rezervacija.
-
ZAŠTITA LIČNIH PODATAKA
- eSky kao administrator ličnih podataka u potpunosti poštuje pravo do privatnosti i zaštite ličnih podataka Korisnika i istovremeno izjavljuje da ne deli s trećim stranama informacije o Korisnicima, osim situacije i u okviru neophodnim za pravilno izvršenje transakcija koje obavlja Korisnik koristeći ponudu preko upotrebe Sistema Rezervacija. Administrator ličnih podataka deljenih u cilju izvršenja plaćanja putem državnog integratora plaćanja je PayPro Deoničarsko Društvo sa sedištem u Poznanju, ul. Kanclerska 15, 60-372 Poznanj, upisana u Registar poduzetnika Državnog Sudskog Registra upravljanog od strane Okružnog Suda Poznanj Nowe Miasto i Wilda, VIII Gospodarski Registar Državnog Sudskog Registra s brojem KRS (poljski Državni sudski registar) 0000347935, broj NIP (poljski Porezni identifikacioni broj) 7792369887, s osnovnim kapitalom koji iznosi 4.500.000,00 PLN, uplaćenim u celini. Navođenje podataka za izvršenje plaćanja je dobrovoljno ali neophodno za korišćenje usluge dok Korisnik ima pravo na pristup podacima i njihovo ispravljanje.
- U slučaju korišćenja Sistema Rezervacija koji se nudi na sajtu www.esky.ba, Korisnici će se zamoliti za unos određenih ličnih podataka, neophodnih za pravilno obavljanje rezervacije i izdavanje avionske karte ili drugog dokumenta vezanog uz putovanje. Zbog vrste usluge, kao što je zahtev za rezervaciju ili kupovina avionske karte ili druge turističke usluge, informacija koja sadrži ime, prezime, pol i u slučaju dece, omladine i seniora uzrast, je slana direktno u sistem rezervacija avionskih karata koje upravljaju letom koji je izabrao Korisnik ili do hotela odnosno drugih odgovarajućih operatera dostupnih na portalu usluga - u slučaju rezervacije ovih usluga. Korisnik koji koristi sistem slaže se na takvu obradu i delenje njegovih ličnih podataka od strane obih subjekata za potrebe izvršenja ovih usluga. Navođenje podataka je dobrovoljno ali neophodno za njihovo korišćenje - okvir podataka neophodnih za izvršenje rezervacije usluge je svakog puta odgovarajuće označen tokom postupka rezervacije. Korisnik ima pravo na pristup sadržaju svojih podataka i njihovog ispravljanja.
- Slanjem zahteva za rezervaciju, kupovinom avionske karte ili rezervacije drugih dostupnih na portalu usluga, Korisnik šalje informacije o sebi i drugima uz njihovu saglasnost. Ove informacije, skupljane u bazi podataka eSky, služe isključivo za sopstvenu upotrebu i omogućuju analizu narudžbi kao i potreba Kupca, odnosno vršenje naručene usluge.
- Korisnik može da izrazi volju dobivanja informacija o najnovijim promocijama i informacijama vezanim uz putovanje u obliku Biltena podnošenjem deklaracije volje odgovarajućeg sadržaja što je povezano s unošenjem adrese elektronske pošte. Korisnik može u svakom trenutku da odustane od dobivanja ovih informacija klikajući na link otkazivanja u podnožju Biltena. Informacije koje sadrži Bilten su aktuelne u trenutku slanja. Njihova raspoloživost u kasnijem periodu zavisi od raspoloživosti kod subjekta koji pruža ove usluge.
- Prihvatanjem ovih Opštih uslova Korisnik potvrđuje tačnost ličnih podataka koje je naveo u skladu sa člankom 23. poljskog Zakona o zaštiti podataka od 29. augusta 1997. godine.
-
AVIONSKE REZERVACIJE, KUPOVINA KARTE, NAČINI PLAĆANJA I DOSTAVLJANJE AVIONSKE KARTE
-
SLANJE ZAHTEVA I REZERVACIJE HOTELSKIH USLUGA, NAČINI PLAĆANJA
-
IZDAVANJE FAKTURA I NAČIN DOSTAVLJANJA
- Za usluge kupljene u eSky putem internetske stranice www.esky.ba ili Telefonskog Korisničkog Centra izdaje se elektronska faktura. Kupovinom i prihvatanjem ovih Opštih uslova Korisnik se slaže da dobiva elektronske fakture u skladu sa člankom 2. točka 32. odnosno do čl. 106. sekcija 1. poljskog zakona od 11. marta 2004. godine o porezu na robu i usluge (Dz. U. [poljski službeni list] od 2011. g. Br. 177., točka 1054. sa kasnijim izmenama).
- Elektronske fakture za usluge će se dostavljati na adresu elektronske pošte navedenu u obrascu s ličnim podacima Sistema Rezervacija ili navedenu tokom postupka kupovine preko Telefonskog Korisničkog Centra.
- U slučaju rezervisanja usluga za više od jednog Korisnika, ako se ne navede kupac za kojeg treba izdati fakturu, izdaće se ona za prvog Korisnika kojeg podaci su navedeni u rezervaciji za više osoba i poslata na adresu elektronske pošte navedenu tokom rezervacije.
- Opšti uslovi pojedinih usluga mogu da sadrže posebne uslove izdavanja faktura.
-
REKLAMACIJE
- Reklamacije u okviru izvršenih rezervacija i kupovine karata kao i drugih turističkih usluga mogu se podnositi u pismenom obliku u eSky kancelariji, ul. Murckowska 14a, 40-265 Katovice, Poljska ili putem elektronske pošte na adresu: primedbe@esky.ba. Prijem reklamacije i rezultat njenog razmatranja eSky će javiti Kupcu u roku od 21 dana od dostavljanja ili u roku koji je naveo organizator turističkih događaja ili drugi pružalac usluga.
- eSky navodi da u slučaju kada se podnesena reklamacija odnosi na usluge koje pružaju drugi subjekti, obavestiće Korisnika o tome navodeći istovremeno mogućnost podnošenja reklamacije kod ovog subjekta ili će podneti takvu reklamaciju s ovlašćenjem i u dogovoru s Korisnikom kada u sadržaju reklamacije podnesene u eSky navedene su informacije koje omogućuju reklamaciju kod subjekta koji pruža usluge. U slučaju nedostatka kontakta s Korisnikom, npr. nepojavljivanjem na aerodromu, eSky može sam da preuzme radnje u korist Korisnika.
-
ZAVRŠNE ODREDBE
- eSky zadržava pravo na vršenje jednostranih izmena u sadržaju Opštih uslova - uz princip da Kupca obvezuju Opšti uslovi prihvaćeni tokom rezervisanja i omogućenje Kupcima pristup arhivskim verzijama Opštih uslova. Svaki Kupac ima obavezu da pročita sadržaj Opštih uslova pre izvršenja rezervacije i svakog puta obavezuju ga odredbe Opštih uslova s trenutka vršenja rezervacije i kupovine karata kao i drugih turističkih usluga.
- U pitanjima neodređenim ovim Opštim uslovima obavezuju odredbe poljskog građanskog zakona i zakona od 30. maja 2014. g. o pravima potrošača. Treba napomenuti, da eSky usluga je vršenje radnja vezanih uz narudžbe usluga od strane Korisnika kod drugih subjekata i zbog toga je završena u trenutku potvrđivanja - povratak ili odustanak su mogući samo u slučaju kada subjekt koji pruža ovu uslugu je izričito ukazao na to. U slučaju potrošačkih sporova postoji mogućnost upotrebe internetske platforme Evropske Unije ODR (online dispute resolution) koja će da bude dostupna pod linkom: http://ec.europa.eu/consumers/odr/
- eSky ne snosi odgovornost za štete nastale na strani Kupca koje su rezultat ukidanja putovanja zbog štrajka zaposlenih u avio kompaniji, zaposlenika aerodroma, železnica, kao i štete nastale zbog štrajka hotelskog osoblja, vršenje ostalih usluga navedenih u Opštim uslovima ili kao rezultat delovanja više sile, jer radi samo kao subjekt koji deli sistem rezervacije i ne pruža ove usluge ili ne predlaže izbor bilo kojeg od subjekta.