Jelovnik

Online check-in: Šta je?

Online check-in: Šta je?

Online check-in je check-in (prijava na let) koji se obavlja putem interneta. Alternativna opcija je check-in na aerodromu prije leta.

Pažnja!

U slučaju kupovine avionskih karata za popularne aviokompanije kao što su Ryanair, Wizz Air ili EasyJet, online check-in se isplati s obzirom da se check-in na aerodromu obično dodatno naplaćuje.

 

Šta je check-in i zašto je neophodan?

Svaki putnik mora imati kartu za ukrcavanje (engl. boarding pass) kako bi dobio sjedište u avionu (avionska karta sama po sebi nije dovoljna kako bi se putnik ukrcao u avion!). Boarding pass se generiše u check-in procesu. Postoje dvije opcije:

  • Online – korištenjem online forme, unose se neophodni podaci, i nakon generisanja boarding pass-a, putnik je mora isprintati i ponijeti na aerodrom (detalje za online check-in ćete naći u nastavku članka)
  • Na aerodromu – na check-in šalteru aviokompanije ili na samouslužnom check-in kiosku (mašini) - u ovom slučaju boarding pass izdaje zaposlenik aviokompanije ili mašina (više informacija možete naći u članku koji se odnosi na check-in na aerodromu).

Svaki putnik ima jedan boarding pass koji sadrži njegove podatke, a sam spektar podataka je diefinisan od same aviokompanije. Dodatno, neophodne informacije mogu ovisiti o ruti, što se odnosi na vizu, što je definisano od strane države destinacije. Obično, za check-in putnik mora dati informacije o svom punom imenu i prezimenu, te tipu, broju i seriji putnog dokumenta (lična karta ili pasoš), kao i dodatne informacije, kao što su zemlja izdavanja i datum važenja dokumenta. Ovo je važno jer se podudarnost podataka na karti za ukrcavanje i putnom dokumentu provjeravaju tokom sigurnosne provjere na aerodromu.

U slučaju nepodudarnosti pomenutih podataka, putniku neće biti dozvoljeno da prođe sigurnosnu provjeru. Dodatno, tokom check-in procesa raspodjeljuju se i sjedišta u avionu – a ta informacija se nalazi na generisanoj boarding pass, odnosno karti za ukrcavanje u avion.

Da li je neophodno dati sve tražene podatke za check-in? Da, apsolutno. Tokom rezervacije avionske karte, moraju se unijeti ime i prezime putnika, datum rođenja i kontakt informacije. Sama karta za ukrcavanje, boarding pass, sadrži detaljnije informacije. Ovo je rezultat relevantnih sigurnosnih standarda i zahtjeva.

Dodatno, u periodu između kupovine karte i samog leta, neophodni podaci se mogu promijeniti (na primjer, validnost pasoša može isteći pa će doći do izdavanja novog dokumenta sa novim serijskim brojem). Upravo je to razlog zašto se check-in realizuje upravo prije samog leta, dok se online check-in otvara svega par dana prije planiranog leta.

Pažnja! Svaki putnik mora imati svoju boarding pass koja sadrži njegove podatke, te putni dokument koji potvrđuje istinitost ovih podataka.

 

Zahvaljujući eSky servisu check-in može biti jednostavan

eSky omogućava svojim klijentima koji su kupili avionske karte za letove sa Ryanair, Wizz Air ili EasyJet kompanijama da realizuju check-in online preko same stranice servisa. Ovo je moguće uraditi nakon primitka avionske karte, u  roku od 30 dana (ukoliko je putnik rezervisao i sjedište) ili u roku od 48 do 3 sata prije planiranog leta (ukoliko se nije izvršila i rezervacija sjedišta), u slučaju kupovine karte za let sa Wizz Air kompanijom. U slučaju kupovine karte za let sa Ryanair kompanijom, od 2 dana do 2 sata prije planiranog leta (ukoliko je putnik rezervisao i sjedište onda je online check-in otvoren 60 dana prije leta). EasyJet omogućava putnicima online check-in od 30 dana do 2 sata prije planiranog leta.

Druge aviokompanije koje omogućavaju online check-in:

• Air Baltic – od 5 dana prije leta do zatvaranje check-in šaltera na aerodromu.

• Alitalia (odnosi se samo na Light tariff!) – od 24 do 2 sata prije leta.

• Ukraine International Airlines – od 48 sati (osim za letove iz Amsterdama i za rutu Kijev – Brisel i charter letove – od 24 sata, letovi za Brisel, Ženevu i Cirih – od 18 sati prije planiranog leta) do 1 sata prije leta (osim za letove iz Tel Aviva i Zaporozhye – u ovim slučajevima se check-in zatvara 3 sata prije leta). Online check-in na ruti Kijev – Riga i Riga – Kijev se dodatno naplaćuje, za sve druge rute je besplatan. Od 1. Oktobra 2017. godine, putnici na svim UIA letovima, sa izuzetkom interkontinentalnih letova i letova iz Klaipeda, moraju platiti dodatne takse za check-in na aerodromu!

• AirAsia (primjenjivo samo za letove unutar zemlje) – od 14 dana do 4 sata prije leta (za AirAsia X) ili do 1 sata prije  leta (AirAsia).

 • Spirit Airlines – od 24 do 1 sata prije leta.

• Jet2.com – od 28 dana do 5 sati prije leta.

• El Al. - od 24 do 3 sata prije leta.

 

U slučaju da nije prethodno pomenuto, check-in se realizuje standardnom procedurom na aerodromu – odlaskom na check-in šalter (ne kasnije od 2 sata prije polaska), putnicima će biti izdata karta za ukrcavanje bez plaćanja dodatnih taksi.

 

Link za online check-in možete naći u emailu koji ste dobili od eSky servisa

Ovisno o kupljenoj tarifi, eSky klijenti mogu uraditi check-in na dva načina

Kupci sa online check-in uslugom

U slučaju dokupa dodatnih usluga – Online check-in (koji je moguć u slučaju rezervacije avionske karte preko našeg web servisa), putnik će dobiti email sa elektronskom kartom i linkom za check-in formular. Zahvaljujući tome, putnici mogu unijeti sve neophodne informacije za check-in  prije nego sama aviokompanija otvori online check-in (što se obično dešava 2 - 4 dana prije leta). Naši konsultanti će finalizirati proces onog momenta kada sama aviokompanija otvori opciju za online check-in. Dobićete svoju kartu za ukrcavanje (boarding pass) koju trebate isprintati. Nju ćemo poslati na email adresu koja je unesena tokom procesa rezervacije karate, ne ranije od 48 sati, i ne kasnije od 8 sati prije leta.

 

Putnici bez Online check-in usluge

Ukoliko putnik nije kupio uslugu za online check-in, samo će dobiti avionsku kartu na email i notifikaciju sa datumom primitka novog emaila sa check-in formom. Ovaj email se šalje onda kada aviokompanija otvori check-in (na primjer, u slučaju kompanije Ryanair to je 48 sati prije polaska leta). U ovom slučaju, nakon primitka linka za formular, putnik mora  popuniti tražene podatke, i nakon generisanja karte za ukrcavanje (koja će biti poslana na navedeni email), isprintati je i ponijeti na aerodrom.

Pažnja! Karta se može printati i odmah nakon primitka emaila ili ju je potrebno spasiti (npr. na USB, telefon ili neki drugi medij) i isprintati kasnije, ali je ista neophodna pri check-in i pasoškoj kontroli na aerodromu! Isprintanu kartu treba ponijeti na aerodrom zajedno sa dokumentom koji je korišten prilikom check-in procesa. Ukoliko se to ne uradi, rezultat je plaćanje visoke kazne, a u ekstremnim slučajevima putniku neće biti dozvoljeno ukrcavanje na let.

Ne mogu da uradim check-in. Šta da radim?

• Provjerite da li su novi plan leta i novi link za check-in poslani na Vaš email.

• Ukoliko se radi o rezervaciji za veću grupu, ne bi trebali raditi check-in za više od nekoliko putnika u isto vrijeme. Ukoliko je previše putnika, prilikom unosa podataka sa dokumenata trajanje ove sesije može isteći. Povezano je to sa sigurnošću Vaših podataka.

 

Kupite online check-in uslugu na eSky

Online check-in je dodatna usluga koju je moguće kupiti prilikom rezervacije avionskih karata preko eSky servisa. To je vrlo ugodna situacija jer putnici ne moraju da pamte i vode brigu o datumu otvaranja check-in procesa od strane aviokompanije. Sve formalnosti povezane sa check-in procesom se realizuju od strane eSky konsultanata.

Nakon kupovine pomenute usluge, eSky korisnici će dobiti link za formu koja im omogućava unos svih podataka neophodnih za check-in. Sve što trebate je da unesete tražene podatke, da ih potvrdite i do 8 sati prije leta ćete dobiti na email Vašu kartu za ukrcavanje koja je spreman za printanje. Karte za ukrcavanje je neophodno isprintati i ponijeti na aerodrom.

Pažnja! Online check-in usluga preko eSky servisa je dostupna za letove realizovane od strane nekih popularnih aviokompanija. Usluga se može dodati u košaricu tokom rezervacije avionskih karata.

 

Promjena nakon check-ina

Nakon što je check-in obavljen online, Ryanair, Wizz Air, i Easy Jet Vam omogućavaju da promijenite datum putovanja ili ime putnika. Troškovi tzv. Otvaranja karte su 15 EUR / 15 GBP po putniku po letu. Nakon otvaranja karte, putnici mogu izvršiti promjene u skladu sa pravilima same aviokompanije i mogućim dodatnim doplatama. Postoje restrikcije o vremenu kada je moguće realizovati ove promjene.

Pažnja!

Putnici koji putuju sa registrovanim prtljagom, a koriste usluge za online check-in i dalje moraju proći standardnu check-in procedure na aerodromu.

 

Važno!

• Nakon online check-ina, promjene na karti više nisu moguće (osim za Ryanair, Wizz Air, Easy Jet).

• Na aerodromu, putnici moraju imati isprintane karte za ukrcavanje, boarding pass.

Boarding pass, karta za ukrcavanje, se može isprintati u crno-bijelom formatu.

• Svaka karta za ukrcavanje mora biti isprintana na odvojenom papiru, jednostrano.

• Na aerodromu, putnici moraju imati isti identifikacioni dokument koji je korišten za online check-in.

Upute i prijedlozi, koji se nalaze u ovom članku i povezanim člancima, su samo informativnog i pomoćnog karaktera i ne mogu da budu osnova za bilo koja potraživanja prema eSky.pl S.A.

Zainteresirao vas je članak ali treba vam više informacija?
Hvala na pomoći

Vaše mišljenje će nam pomoći da kreiramo bolje i relevantnije članke.

Trenutno nismo u mogućnosti da pošaljemo vaše prijedloge

Pošaljite ponovo ili pokušajte kasnije.