Jelovnik

Online check-in: Šta je?

Online check-in: Šta je?

Online check-in je check-in (prijava na let) koji se obavlja putem interneta. Alternativna opcija je check-in na aerodromu prije leta.

Pažnja! U slučaju kupovine avionskih karata za popularne aviokompanije kao što su Ryanair, Wizz Air ili easyJet, online check-in se isplati s obzirom da se check-in na aerodromu obično dodatno naplaćuje.

Šta je check-in i zašto je neophodan?

Svaki putnik, kako bi zauzeo mjesto u avionu, mora imati kartu za ukrcavanje (sama karta ne omogućava pravo na ukrcavanje!), koja se generira prilikom prijave i predaje se na šalteru avionske kompanije na aerodromu ili se omogućava njeno preuzimanje ili slanje na e-mail putnika. Ponekad avionske kompanije, umjesto karti, daju ili šalju e-mail potvrdu o prijavi. U tom slučaju, treba je ponijeti sa sobom na aerodrom, otići na šalter avionskog prijevoznika i pokazati ju osoblju. Na osnovu toga ćete dobiti svoje karte za ukrcavanje. Sama potvrda o prijavi, slično kao i karta, ne omogućava Vam pravo da se ukrcate u avion.

Postoje dvije mogućnosti za obavljanje prijave:

  • online - koristeći web formular, unesite potrebne podatke i, onda kada avioprijevoznik izradi kartu za ukrcaj ili potvrdu za check-in, isprintajte je ili sačuvajte na Vaš mobilni uređaj (npr. pametni telefon, tablet) i ponesite sa sobom na aerodrom
  • Na aerodromu – na check-in šalteru aviokompanije ili na samouslužnom check-in kiosku (mašini) - u ovom slučaju boarding pass izdaje zaposlenik aviokompanije ili mašina (više informacija možete naći u članku koji se odnosi na check-in na aerodromu).

Svaki putnik ima jedan boarding pass koji sadrži njegove podatke, a sam spektar podataka je diefinisan od same aviokompanije. Dodatno, neophodne informacije mogu ovisiti o ruti, što se odnosi na vizu, što je definisano od strane države destinacije. Obično, za check-in putnik mora dati informacije o svom punom imenu i prezimenu, te tipu, broju i seriji putnog dokumenta (lična karta ili pasoš), kao i dodatne informacije, kao što su zemlja izdavanja i datum važenja dokumenta. Ovo je važno jer se podudarnost podataka na karti za ukrcavanje i putnom dokumentu provjeravaju tokom sigurnosne provjere na aerodromu.

U slučaju nepodudarnosti pomenutih podataka, putniku neće biti dozvoljeno da prođe sigurnosnu provjeru. Dodatno, tokom check-in procesa raspodjeljuju se i sjedišta u avionu – a ta informacija se nalazi na generisanoj boarding pass, odnosno karti za ukrcavanje u avion.

Da li je neophodno dati sve tražene podatke za check-in? Da, apsolutno. Tokom rezervacije avionske karte, moraju se unijeti ime i prezime putnika, datum rođenja i kontakt informacije. Sama karta za ukrcavanje, boarding pass, sadrži detaljnije informacije. Ovo je rezultat relevantnih sigurnosnih standarda i zahtjeva.

Dodatno, u periodu između kupovine karte i samog leta, neophodni podaci se mogu promijeniti (na primjer, validnost pasoša može isteći pa će doći do izdavanja novog dokumenta sa novim serijskim brojem). Upravo je to razlog zašto se check-in realizuje upravo prije samog leta, dok se online check-in otvara svega par dana prije planiranog leta.

Pažnja! Svaki putnik mora imati svoju boarding pass koja sadrži njegove podatke, te putni dokument koji potvrđuje istinitost ovih podataka.

Kakva je razlika između potvrde o prijavi i karte za ukrcavanje?

U slučaju da Vam avionski prijevoznik, nakon završene online prijave, dostavi ili pošalje potvrdu o prijavi, na aerodrom pođite s dobivenim dokumentom. Na šalteru avionske linije pokažite svoju potvrdu i osoblje će na osnovu nje odštampati i predati vaše karte za ukrcavanje. Sama potvrda možda ne sadrži detaljne informacije o letu i zauzetim sjedištima u obliku koda koji treba skenirati prije ulaska u avion.

Kako da znam je li avionski prijevoznik poslao potvrdu ili kartu za ukrcavanje? Fajl koji omogućava pristup karti za ukrcavanje ili onaj u kom je ista poslana, sadrži tekst: “Karta za ukrcavanje” („Boarding pass”), a fajl s potvrdom o prijavi: "Potvrda prijave"/"Ovo nije karta za ukrcavanje",(„Check-in confirmation”/„This is not a boarding pass”).

Kada avionske linije startaju s prijavom za let preko interneta (online check-in)

Vrijeme za započinjanje i zatvaranje online check-ina određuje zasebno svaki avionski prijevoznik. Na primjer:

  • easyJet omogućuje prijavu za let preko interneta od 30 dana do 2 sata prije polijetanja,
  • Ryanair omogućuje online check-in od 24 sati do 2 sata prije polijetanja (u slučaju kupovine rezervacije sjedišta - od 60 dana od polijetanja),
  • Wizz Air omogućuje prijavu za let preko interneta od 30 dana (ako ste rezervirali sjedište) ili od 24 sata (u slučaju da nemate rezervaciju sjedišta) do 3 sata prije planiranog polijetanja.

Druge aviokompanije koje omogućavaju online check-in:

  • Air Baltic – od 5 dana prije leta do zatvaranje check-in šaltera na aerodromu.
  • Alitalia (odnosi se samo na Light tariff!) – od 24 do 2 sata prije leta.
  •  Ukraine International Airlines – od 48 sati (osim za letove iz Amsterdama i za rutu Kijev – Brisel i charter letove – od 24 sata, letovi za Brisel, Ženevu i Cirih – od 18 sati prije planiranog leta) do 1 sata prije leta (osim za letove iz Tel Aviva i Zaporozhye – u ovim slučajevima se check-in zatvara 3 sata prije leta). Online check-in na ruti Kijev – Riga i Riga – Kijev se dodatno naplaćuje, za sve druge rute je besplatan. Od 1. Oktobra 2017. godine, putnici na svim UIA letovima, sa izuzetkom interkontinentalnih letova i letova iz Klaipeda, moraju platiti dodatne takse za check-in na aerodromu!
  • AirAsia (primjenjivo samo za letove unutar zemlje) – od 14 dana do 4 sata prije leta (za AirAsia X) ili do 1 sata prije  leta (AirAsia).
  •  Spirit Airlines – od 24 do 1 sata prije leta.
  • Jet2.com – od 28 dana do 5 sati prije leta.
  • El Al. - od 24 do 3 sata prije leta.

U slučaju da nije prethodno pomenuto, check-in se realizuje standardnom procedurom na aerodromu – odlaskom na check-in šalter (ne kasnije od 2 sata prije polaska), putnicima će biti izdata karta za ukrcavanje bez plaćanja dodatnih taksi.

Kako izgleda postupak online prijave prijeko eSky-a?

Pozor! Ako vaša karta sadrži informaciju da Vašu rezervaciju obavlja avionski prijevoznik ili ako se trebate prijaviti na web stranici avionske kompanije, idite pravo ovdje.

Kad se klijenti eSky-ja mogu prijaviti putem interneta? Putnik će u e-mailu skupa s elektronskom kartom dobiti i link ka formularu za prijavu. Uz pomoć njega možete unijeti sve podatke potrebne za prijavu prije no što aviokompanija započne s online prijavom (obično u terminu od 2-4 dana prije datuma polijetanja). Naši savjetnici će nakon pokretanja prijave od strane avioprijevoznika dovršiti postupak umjesto putnika ili će se čitav proces obaviti automatski. Pozor! Možda realizacija prijave neće biti moguća ukoliko podatke popunite nakon što istekne 48 sati prije termina polijetanja. Karte za ukrcavanje ili potvrdu o prijavi poslat ćemo na e-mail adresu navedenu u rezervaciji ne ranije od 48 sati i najkasnije 8 sati prije predviđenog vremena polaska.

Ako se vaše putovanje sastoji od nekoliko letova, karte ili potvrde će biti poslane u zasebnim e-mailovima - od 48 do 8 sati prije svakog leta.

Pažnja! Online check-in usluga preko eSky servisa je dostupna za letove realizovane od strane nekih popularnih aviokompanija. Usluga se može dodati u košaricu tokom rezervacije avionskih karata.

Kako izgleda online prijava preko eSky-a ako rezervaciju obavlja avionski prijevoznik?

U slučaju kupovine usluge Online prijavljivanja prilikom rezervacije karata za let, postupak online prijave za rezervacije koje obavljaju avionske kompanije isti je kao što je gore opisano. Nakon što unesete svoje podatke i započnete prijavljivanje, mi ćemo ga obaviti u Vaše ime i poslati Vam karte za ukrcavanje ili potvrdu na vašu elektronsku adresu. Karte za ukrcaj ili potvrde se trebaju isprinati ili sačuvati na mobilni uređaj (npr. pametni telefon, tablet) prije kretanja na aerodrom. Pozor! U tom slučaju informacije o svojoj rezervaciji možete dobiti izravno od avionskog prijevoznika na svoju e-mail adresu. Ipak, preporučujemo da se pridržavate samo poruka koje se tiču prijavljivanja koje šalje eSky.

Ako ne kupite uslugu Online check-in preko eSky-a, morate obaviti prijavu neposredno kod avionske kompanije. Kako biste to učinili, morate otići na web stranicu avionske linije, ulogirati se preko e-mail adrese koja je navedena prilikom rezervacije karata na eSky-u i ispuniti obrazac za prijavu za let. Napominjemo da će to biti moguće tek nakon što avionski prijevoznik započne i odobri prijavljivanje (u slučaju kompanije Ryanair to je moguće od 24 sati do 2 sata prije polijetanja)! Karte za ukrcavanje (boarding card) mogu se koristiti sukladno uputama navedenim na internetskoj stranici linije.

Napominjemo da ćete u ovom slučaju sve informacije u vezi s putovanjem, uključujući prijavu i promjene rasporeda letova dobijati samo od avionskog prijevoznika!

Kada ćete od eSky-a dobiti karte za ukrcavanje (boarding card)?

  • U slučaju rezervacija koje opslužuje eSky, elektronskom poštom ćemo vam poslati kartu ili potvrdu od 48 do 8 sati prije polijetanja.
  • Ako ste kupili dodatnu uslugu Online prijavljivanje na eSky-u, poslat ćemo vam elektronskom poštom karte ili potvrdu o prijavi od 48 do 8 sati prije polaska.
  • U slučaju rezervacije koju opslužuje avionski prijevoznik, kartu ili potvrdu o prijavi poslat će izravno avionski prijevoznik unutar vremenskog okvira koji kompanija sama odredi.

 

Imajte na umu da će karte za ukrcavanje (boarding pass)  ili potvrda o prijavi biti poslane samo ako navedete sve podatke za online prijavu koje zahtijeva avionska linija!

Treba li odštampati kartu za ukrcavanje (boarding pass)?

Isprintajte ili sačuvajte Vašu kartu za ukrcaj na Vaš mobilni uređaj (npr. pametni telefon, tablet). Ne zaboravite da uradite ovo prije nego odete na podizanje prtljaga, pasošku kontrolu ili osiguranje! Ponesite sa sobom isprintanu ili sačuvanu kartu na aerodrom, zajedno sa identifikacionim dokumentom koji ste koristili za check-in. Ukoliko nemate kartu, morat ćete platiti veću kaznu, a u ekstremnijim slučajevima Vam se čak može uskratiti i ukrcavnje.

Ne mogu da uradim check-in. Šta da radim?

  • Provjerite da li su novi plan leta i novi link za check-in poslani na Vaš email.
  •  Ukoliko se radi o rezervaciji za veću grupu, ne bi trebali raditi check-in za više od nekoliko putnika u isto vrijeme. Ukoliko je previše putnika, prilikom unosa podataka sa dokumenata trajanje ove sesije može isteći. Povezano je to sa sigurnošću Vaših podataka.

Promjena nakon check-ina

Nakon što je check-in obavljen online, Ryanair, Wizz Air, i easyJet Vam omogućavaju da promijenite datum putovanja ili ime putnika. Troškovi tzv. Ova se usluga dodatno plaća za putnika po letu, prema cjenovniku avionskog prijevoznika. Nakon otvaranja karte, putnici mogu izvršiti promjene u skladu sa pravilima same aviokompanije i mogućim dodatnim doplatama. Postoje restrikcije o vremenu kada je moguće realizovati ove promjene.

Pažnja! Putnici koji putuju sa registrovanim prtljagom, a koriste usluge za online check-in i dalje moraju proći standardnu check-in procedure na aerodromu.


Važno!

  • Nakon online check-ina, promjene na karti više nisu moguće (osim za Ryanair, Wizz Air, easyJet).
  • Uvijek držite sa sobom Vašu kartu za ukrcaj, na aerodromu ili avionu, spremnu za pokazati - ili isprintanu ili sačuvanu na Vašem mobilnom uređaju.
  • Boarding pass, karta za ukrcavanje, se može isprintati u crno-bijelom formatu.
  • Svaka karta za ukrcavanje mora biti isprintana na odvojenom papiru, jednostrano.
  • Na aerodromu, putnici moraju imati isti identifikacioni dokument koji je korišten za online check-in.

Upute i prijedlozi, koji se nalaze u ovom članku i povezanim člancima, su samo informativnog i pomoćnog karaktera i ne mogu da budu osnova za bilo koja potraživanja prema eSky.ba.

Da li ovaj članak sadrži informacije koje ste tražili? Da | Ne
Po mom mišljenu, ovaj članak:
Hvala Vam na Vašem mišljenju!