Jelovnik

Check-in na aerodromu

Check-in na aerodromu

Prijava za let, check-in, na aerodromu je proces tokom kojeg putnik, nakon dolaska na aerodrom, predaje prtljag koji ne želi ili, koji po propisima aviokompanije sa kojom se leti,  nije dozvoljeno  da unese u avion. Nakon što preda prtljag, putnik dobija kartu za ulazak u avion (engl. boarding card). Ukoliko postoji mogućnost, preporučujemo uslugu prijave na let putem interneta– praktičnije je i na aerodrom možete da stignete kasnije.

Šalteri za check-in

Nakon što stignete na aerodrom, sve informacije vezane za prijavu za Vaš let, možete pronaći na specijalnim šalterima sa informacijama. Odgovarajuće informacije mogu se dobiti i na informativnim tablama, uglavnom pozicioniranim nedaleko od prostora za predaju prtljaga - šaltera za check-in na let.

Pažnja!

Potrebno je biti na aerodromu 2  sata prije planiranog polaska Vašeg leta.

Detaljno objašnjenje za check-in

  1. Pronađite šalter za check-in aviokompanije kojom letite
  2. Pripremite validan dokument (pasoš) i broj rezervacije vaše aviokarte (kod) ili štampanu verziju aviokarte (ukoliko imate jednu)
  3. Na šalteru za prijavu na let potrebno je predati odgovarajuća dokumenta, kao i registrovani prtljag, koji će biti izmjeren i proslijeđen u avion.
  4. Nakon što predate dokumenta i prijavite prtljag, biće vam uručena karta za ukrcavanje u avion.
  5. Nakon završene procedure prijave na let, nastavite ka odgovarajućem izlazu za ukrcavanje u avion, gdje svaki putnik prolazi sigurnosnu kontrolu.
  6. Prilikom sigurnosne kontrole, svaki putnik mora odložiti predmete poput ključeva, telefona, kaiša, električne opreme, kao i kapute, jakne i šalove, u kutije na pokretnoj traci
  7. Nakon završene sigurnosne kontrole možete nastaviti do odgovarajućeg izlaza, odakle ćete se ukrcati u avion. Vrijeme kada počinje ukrcavanje u avion prikazano je na vašoj bording karti. Osoblje aerodroma će vas blagovremeno obavijestiti kada ukrcavanje u avion bude otvoreno.

Pažnja!
Neke aviokompanije dodatno naplaćuju check-in na šalteru i štampanje karte za ukrcavanje na avion (npr. Ryanair). Detaljne informacije o dodatnim troškovima mogu se pronaći u Opštim uslovima i sadržajima svakog operatera. Putnik je dužan da se upozna sa Opštim uslovima i sadržajima aviokompanije kojom leti.

Samouslužni šalter za check-in na aerodromu

Kako biste izbjegli čekanje u redovima na šalterima za check-in, možete koristiti samouslužne aparate za prijavu, koji se mogu pronaći na većini internacionalnih aerodroma.

Detaljno objašnjenje:

  1. Locirajte samouslužni aparat za check-in – na internet stranici aerodroma možete da pronađete informacije o lokaciji ovih mašina.
  2. Unesite u aparat detalje dokumenta koji ste koristili prilikom kupovine karte, kao i broj rezervacije (kod).
  3. Ukoliko aparat to dozvoljava, možete da izaberete sjedište u avionu. U suprotnom, sistem će Vam automatski dodijeliti sjedište.
  4. Štampanu verziju  bording karte ponesite sa sobom – biće Vam potrebna prilikom ukrcavanja u avion.

Pažnja!
Na pojedinim aerodromima, korištenje samouslužnih aparata za check-in moguće je isključivo ukoliko osoba putuje samo sa ručnim prtljagom.

Veliki aerodromi posjeduju i samouslužne aparate za prijavu registrovanog prtljaga na let. U takvim slučajevima, dobićete specijalnu etiketu ili naljepnicu, kojom ćete označiti prtljag. Kofer mora biti označen i predat na šalteru za brzu predaju prtljaga.

Samouslužni check-in na aerodromu je besplatan.


Check-in – ekonomska klasa

Putnici redovnih aviokompanija, koji su kupili kartu za let u ‘’ekonomskoj klasi’’, mogu da biraju između nekoliko metoda prijave na let:

  • Check-in na aerodromu na šalteru
  • Samouslužni aparat za check-in
  • Check-in putem interneta
  • Check-in telefonskim putem (usmenim putem ili prenosom podataka)

Ne nude sve aviokompanije opciju za check-in telefonskim putem (međutim, na primjer nacionalna aviokompanija Poljske – LOT, posjeduje opciju da se usmenim pozivom prijavite na let). Logično, najpristupačniji način je prijava na let putem interneta, gdje putnici mogu da izbjegnu čekanje u kolonama za prijavu na let na aerodromu, i da slobodno nastave ka sigurnosnoj kontroli, nakon što ostave prtljag  na šalteru za brzu predaju istog. Podsjećamo da putnici i pored toga moraju da prođu sigurnosnu kontrolu.

Prijava za let – prva klasa

Za putnike koji su kupili sjedišta u ‘’prvoj klasi’’, redovne aviokompanije otvaraju specijalne šaltere za predaju prtljaga (u pojedinim aviokompanijama ovo pravilo važi i za putnike ‘’business klase’’).Zahvaljujući takvim pogodnostima, putnici koji putuju ‘’prvom klasom’’ mogu da računaju na brz i lagodan proces obavljanja formalnosti na aerodromu. Šalteri za prijavu na let za putnike ‘’prve klase’’, su jasno označeni, uključujući i prostor za sigurnosnu provjeru.

Osobe koje putuju ‘’prvom klasom’’ mogu koristiti online check-in , samouslužne mašine na aerodromu i check-in telefonskim putem. Na primjer, British Airways nudi opciju prijave na let putem prenosa podataka, za korisnike pametnih telefona. Putnik dobija bar kod sa karte za ulazak u avion, koji može odštampati. Takva opcija još uvijek nije dostupna kod svih aviokompanija, ali postaje sve popularnija.


 

Upute i prijedlozi, koji se nalaze u ovom članku i povezanim člancima, su samo informativnog i pomoćnog karaktera i ne mogu da budu osnova za bilo koja potraživanja prema eSky.ba.

Da li ovaj članak sadrži informacije koje ste tražili? Da | Ne
Po mom mišljenu, ovaj članak:
Hvala Vam na Vašem mišljenju!