Jelovnik

Check-in na aerodromu

Check-in na aerodromu

Prijava za let, check-in, na aerodromu je proces tokom kojeg putnik, nakon dolaska na aerodrom, predaje prtljag koji ne želi ili, koji po propisima aviokompanije sa kojom se leti,  nije dozvoljeno  da unese u avion. Nakon što preda prtljag, putnik dobija kartu za ulazak u avion (engl. boarding card). Ukoliko postoji mogućnost, preporučujemo uslugu prijave na let putem interneta– praktičnije je i na aerodrom možete da stignete kasnije.

Šalteri za check-in

Nakon što stignete na aerodrom, sve informacije vezane za prijavu za Vaš let, možete pronaći na specijalnim šalterima sa informacijama. Odgovarajuće informacije mogu se dobiti i na informativnim tablama, uglavnom pozicioniranim nedaleko od prostora za predaju prtljaga - šaltera za check-in na let.

Pažnja!

Potrebno je biti na aerodromu 2  sata prije planiranog polaska Vašeg leta.

Detaljno objašnjenje za check-in

  1. Pronađite šalter za check-in aviokompanije kojom letite
  2. Pripremite validan dokument (pasoš) i broj rezervacije vaše aviokarte (kod) ili štampanu verziju aviokarte (ukoliko imate jednu)
  3. Na šalteru za prijavu na let potrebno je predati odgovarajuća dokumenta, kao i registrovani prtljag, koji će biti izmjeren i proslijeđen u avion.
  4. Nakon što predate dokumenta i prijavite prtljag, biće vam uručena karta za ukrcavanje u avion.
  5. Nakon završene procedure prijave na let, nastavite ka odgovarajućem izlazu za ukrcavanje u avion, gdje svaki putnik prolazi sigurnosnu kontrolu.
  6. Prilikom sigurnosne kontrole, svaki putnik mora odložiti predmete poput ključeva, telefona, kaiša, električne opreme, kao i kapute, jakne i šalove, u kutije na pokretnoj traci
  7. Nakon završene sigurnosne kontrole možete nastaviti do odgovarajućeg izlaza, odakle ćete se ukrcati u avion. Vrijeme kada počinje ukrcavanje u avion prikazano je na vašoj bording karti. Osoblje aerodroma će vas blagovremeno obavijestiti kada ukrcavanje u avion bude otvoreno.

Pažnja!
Neke aviokompanije dodatno naplaćuju check-in na šalteru i štampanje karte za ukrcavanje na avion (npr. Ryanair). Detaljne informacije o dodatnim troškovima mogu se pronaći u Opštim uslovima i sadržajima svakog operatera. Putnik je dužan da se upozna sa Opštim uslovima i sadržajima aviokompanije kojom leti.

Samouslužni šalter za check-in na aerodromu

Kako biste izbjegli čekanje u redovima na šalterima za check-in, možete koristiti samouslužne aparate za prijavu, koji se mogu pronaći na većini internacionalnih aerodroma.

Detaljno objašnjenje:

  1. Locirajte samouslužni aparat za check-in – na internet stranici aerodroma možete da pronađete informacije o lokaciji ovih mašina.
  2. Unesite u aparat detalje dokumenta koji ste koristili prilikom kupovine karte, kao i broj rezervacije (kod).
  3. Ukoliko aparat to dozvoljava, možete da izaberete sjedište u avionu. U suprotnom, sistem će Vam automatski dodijeliti sjedište.
  4. Štampanu verziju  bording karte ponesite sa sobom – biće Vam potrebna prilikom ukrcavanja u avion.

Pažnja!
Na pojedinim aerodromima, korištenje samouslužnih aparata za check-in moguće je isključivo ukoliko osoba putuje samo sa ručnim prtljagom.

Veliki aerodromi posjeduju i samouslužne aparate za prijavu registrovanog prtljaga na let. U takvim slučajevima, dobićete specijalnu etiketu ili naljepnicu, kojom ćete označiti prtljag. Kofer mora biti označen i predat na šalteru za brzu predaju prtljaga.

Samouslužni check-in na aerodromu je besplatan.


Check-in – ekonomska klasa

Putnici redovnih aviokompanija, koji su kupili kartu za let u ‘’ekonomskoj klasi’’, mogu da biraju između nekoliko metoda prijave na let:

  • Check-in na aerodromu na šalteru
  • Samouslužni aparat za check-in
  • Check-in putem interneta
  • Check-in telefonskim putem (usmenim putem ili prenosom podataka)

Ne nude sve aviokompanije opciju za check-in telefonskim putem (međutim, na primjer nacionalna aviokompanija Poljske – LOT, posjeduje opciju da se usmenim pozivom prijavite na let). Logično, najpristupačniji način je prijava na let putem interneta, gdje putnici mogu da izbjegnu čekanje u kolonama za prijavu na let na aerodromu, i da slobodno nastave ka sigurnosnoj kontroli, nakon što ostave prtljag  na šalteru za brzu predaju istog. Podsjećamo da putnici i pored toga moraju da prođu sigurnosnu kontrolu.

Prijava za let – prva klasa

Za putnike koji su kupili sjedišta u ‘’prvoj klasi’’, redovne aviokompanije otvaraju specijalne šaltere za predaju prtljaga (u pojedinim aviokompanijama ovo pravilo važi i za putnike ‘’business klase’’).Zahvaljujući takvim pogodnostima, putnici koji putuju ‘’prvom klasom’’ mogu da računaju na brz i lagodan proces obavljanja formalnosti na aerodromu. Šalteri za prijavu na let za putnike ‘’prve klase’’, su jasno označeni, uključujući i prostor za sigurnosnu provjeru.

Osobe koje putuju ‘’prvom klasom’’ mogu koristiti online check-in , samouslužne mašine na aerodromu i check-in telefonskim putem. Na primjer, British Airways nudi opciju prijave na let putem prenosa podataka, za korisnike pametnih telefona. Putnik dobija bar kod sa karte za ulazak u avion, koji može odštampati. Takva opcija još uvijek nije dostupna kod svih aviokompanija, ali postaje sve popularnija.


 

Upute i prijedlozi, koji se nalaze u ovom članku i povezanim člancima, su samo informativnog i pomoćnog karaktera i ne mogu da budu osnova za bilo koja potraživanja prema eSky.pl S.A.

Zainteresirao vas je članak ali treba vam više informacija?
Hvala na pomoći

Vaše mišljenje će nam pomoći da kreiramo bolje i relevantnije članke.

Trenutno nismo u mogućnosti da pošaljemo vaše prijedloge

Pošaljite ponovo ili pokušajte kasnije.