Jelovnik

Jet-lag. Šta je to? Kako prepoznati njegove simptome?

Jet-lag. Šta je to? Kako prepoznati njegove simptome?

Kada tokom puta prođu kroz nekoliko vremenskih zona, putnici nekada pate od jakog umora, nervoze, glavobolje i imaju problema sa koncentracijom. Ove slabosti su neke od češćih koje iskusite kada Vam je poremećen prirodan ritam dana i noći, što se definiše kao „džet-leg” (engl. jet lag).

Jet-lag simptomi su izraženiji kada letite na istok – naš organizam lakše se izbori sa dužim danom nego sa gubljenjem nekoliko sati koje se dešava kada se leti u pravcu istoka. 

 

Savjeti za putnike koji lete na zapad

Prije polijetanja

  • Nekoliko dana prije putovanja počnite da privikavate svoj organizam na promjenu vremenske zone, recimo pokušajte da u krevet odete sat ili dva kasnije nego što biste inače.

Tokom leta

Pokušajte da NE zaspite. Isprobajte najbolju vježbu za ovu priliku:

  • Mijenjajte položaj tijela i često se krećite.
  • Pijte puno vode.
  • Jedite hranu bogatu proteinima (kao što su sir, riba, jaja) – pomoći će vam da ostanete budni.

Po dolasku

  • Pazite da se ne predate pospanosti čim avion sleti. Sačekajte do večeri i tek onda idite na spavanje.
  • U potpunosti iskoristite dnevno svjetlo – ono pomaže u borbi s pospanošću.
  • Najvažnije aktivnosti ili sastanke zakažite za jutarnje sate  – tada ćete biti mnogo efektivniji nego kasnije tokom dana.

 

Savjeti za putnike koji lete na istok

Prije polijetanja

Simptome jet-laga možete ublažiti tako što ćete organizam privići na promjenu doba dana nekoliko dana pred put.

  • Pokušajte da idete na spavanje i budite se ranije nego što to inače radite.

Tokom leta

  • Pokušajte da se naspavate. Hrana bogata ugljenim hidratima (recimo cijeđeni voćni sokovi, krompir, pasta ili jogurt) pomoći će vam da utonete u san.
  • Izbegavajte tablete za spavanje u kombinaciji sa alkoholom. Umjesto toga koristite prirodne i dokazane načine da se izborite s nesanicom, kao što je biljni čaj.

Po dolasku

  • Zakažite važne aktivnosti ili sastanke u večernjim satima – tada ćete biti najefektivniji.

 

Opšti savjeti

  • Izbjegavajte alkohol. On vašem organizmu otežava privikavanje.
  • Pijte puno vode tokom leta.
  • Ne zaboravite da sat podesite na vremensku zonu destinacije. To je najbolje da uradite čim se ukrcate u avion. Ovo će vam pomoći da se mentalno prebacite na novi dnevni ritam.
  • Potrudite se da se uklopite u ritam obroka, spavanja i sl. na vašoj destinaciji.
  •  Nekoliko dana po dolasku na destinaciju izbjegavajte veliki fizički i umni napor.
  • Što više vremena provodite na otvorenom.
  • Ako imate tačno određeno vrijeme u koje pijete neke lijekove, prije putovanja se posavjetujte sa svojim ljekarom o vremenu njihovog uzimanja. 

Upute i prijedlozi, koji se nalaze u ovom članku i povezanim člancima, su samo informativnog i pomoćnog karaktera i ne mogu da budu osnova za bilo koja potraživanja prema eSky.pl S.A.

Zainteresirao vas je članak ali treba vam više informacija?
Hvala na pomoći

Vaše mišljenje će nam pomoći da kreiramo bolje i relevantnije članke.

Trenutno nismo u mogućnosti da pošaljemo vaše prijedloge

Pošaljite ponovo ili pokušajte kasnije.